Αρχιτεκτονική

Νορβηγία: Η πρώτη σήραγγα διέλευσης πλοίων στο πιο επικίνδυνο σημείο των ακτών της Νορβηγίας

Η πρώτη σήραγγα διέλευσης μεγάλων πλοίων στο πιο επικίνδυνο σημείο των ακτών της Νορβηγίας είναι πλέον ένα βήμα πριν την υλοποίησή της. Αρχικά, η κατασκευή της σήραγγας είχε ανακοινωθεί το 2017 παίρνοντας την έγκριση της Νορβηγικής Παράκτιας Διοίκησης και εξασφαλίζοντας κρατική χρηματοδότηση. Φέτος, τα σχέδια υλοποίησης πέρασαν στην τελική φάση και η πρόταση αναμένεται να κατατεθεί στο κοινοβούλιο μέχρι το τέλος της Άνοιξης. Όταν λάβει πλέον την τελική έγκριση θα ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025/26.

Η σήραγγα διέλευσης Stad (Stad Ship) θα συνδέσει τον κόλπο Kjødepollen και το Vanylvsfjorden/φωτογραφία:dezeen.com

Η σήραγγα διέλευσης Stad (Stad Ship) θα συνδέσει τον κόλπο Kjødepollen και το Vanylvsfjorden, καθιστώντας ασφαλέστερη την πλεύση κατά μήκος της δυτικής ακτής της Νορβηγίας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα φορτηγά και επιβατηγά πλοία, έως 16.000 τόνων, να αποφεύγουν το επικίνδυνο σημείο της Stadhavet Sea, όπου η Βόρεια θάλασσα συναντά τη Νορβηγική δημιουργώντας ένα άκρως επικίνδυνο σημείο κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας. Στο συγκεκριμένο σημείο τα ρεύματα και η υποβρύχια τοπογραφία δημιουργούν απρόβλεπτες συνθήκες με ένα συνδυασμό ρευμάτων, κυμάτων και θυελλών που καθιστούν την κυκλοφορία των πλοίων στο σημείο αυτό εξαιρετικά επικίνδυνη.

Η σήραγγα μόλις ολοκληρωθεί θα έχει μήκος 1,7 χλμ, ύψος 37μ. και ύψος 36μ./φωτογραφία:snohetta.com

Η κατασκευή της σήραγγας

Η σήραγγα μόλις ολοκληρωθεί θα έχει μήκος 1,7 χλμ, ύψος 37μ. και ύψος 36μ. Τη διαμόρφωση των δύο εισόδων της σήραγγας ανέλαβε η κατασκευαστική εταιρεία Snøhetta, η οποία επιδιώκει να δημιουργήσει ένα έργο πλήρως ενσωματωμένο στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Οι δύο πέτρινες είσοδοι δίνουν την ψευδαίσθηση πως συνεχίζουν τους πέτρινους τοίχους του δάσους. Σε κάθε πλευρά της εισόδου διαμορφώνεται από ένα πλάτωμα, ένα είδος βεράντας, λαξευμένης στο βουνό και με ελαφριά κλίση. Στη δυτική πλευρά ο υφιστάμενος δρόμος θα επανασχεδιαστεί και θα αποτελέσει σημείο θέασης των πλοίων και των σκαφών, που πλησιάζουν προς τη σήραγγα. Το εσωτερικό θα φωτίζεται με LED φωτισμό. 

Το εσωτερικό θα φωτίζεται με LED φωτισμό/φωτογραφία:dezeen.com

Πρόκειται προφανώς για ένα έργο, το οποίο αφενός θα καταστήσει ασφαλή τη διέλευση των πλοίων στο συγκεκριμένο σημείο και αφετέρου θα αποτελέσει και ένα εντυπωσιακό έργο-επίτευγμα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής. 

O υφιστάμενος δρόμος θα επανασχεδιαστεί και θα αποτελέσει σημείο θέασης των πλοίων και των σκαφών, που πλησιάζουν προς τη σήραγγα/φωτογραφία: snohetta.com

 

 

Με πληροφορίες από https://snohetta.com/projects/334-stad-ship-tunnel και https://www.dezeen.com/2021/03/17/snohetta-stad-ship-tunnel-norway-architecture/

 

 

 

 

 

 

 


Κοινοποίησε
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email